bubblicorn

Alla inlägg under april 2012

Av Amanda Sand - 30 april 2012 17:57

Hej!

Jag har frågestund på bloggen mellan den 30/4 (idag) och den 7/5 (nästa måndag)

Så passa på att fråga nu! Jag svarar på frågorna på tisdagen.




ByeBye//Amanda

 
Av Amanda Sand - 30 april 2012 17:21

http://www.unicef.se/stod-oss


Snälla gör det bara?!


ByeBye//Amanda

Alla ni som gör som jag har gjort är riktigt bra människor som hjälper andra!


Av Amanda Sand - 30 april 2012 17:11

Kämpa för varenda unge!

Varje dag, året om kränks och utnyttjas barn medan omvärlden tittar på – eller bort. Så skulle det inte behöva vara. Alla har vi ett val. Antingen gör du ingenting – eller så gör du någonting. Tillsammans kan vi förändra förutsättningarna för miljontals barn världen över.

Det går att skydda barn mot våld, övergrepp och exploatering. Det går att ge dem trygghet, utbildning och mat för dagen. Och det går att befria barn från ett liv som soldat, gatubarn eller prostituerad.

UNICEF, världens ledande barnrättsorganisation, finns på plats i regeringskorridorer, slumområden, flyktingläger och avlägsna byar och arbetar dygnet runt för att ALLA barn ska få den barndom som de har rätt till. Det handlar om så självklara saker som till exempel rent vatten, vaccin mot dödliga sjukdomar, bra hälsovård, skola och skydd mot våld, övergrepp och diskriminering.

unicef.se kan du vara med och kämpa för varenda unge, eller sprid budskapet du också genom att blogga, twittra eller "facebooka" om barns rättigheter.

Vi kanske inte kan förändra världen idag, men allt stort börjar med något litet.

Du kan göra större skillnad än du tror.

Ps. Vill du gå med i vårt nätverk bloggare för varenda unge - läs mer här!


BILDER

UNICEF/Josh Estey

 

UNICEF/Donna DeCesare

    

 UNICEF/Kate Holt

   

UNICEF/Georgina Cranston

 

Av Amanda Sand - 30 april 2012 16:11

Hej!

 Åkte till Vällingby med familjen idag, åt lunch i vällingehus (mums) Jag letade efter ett par snygga skor till sommaren men hittade tyvärr inga, men jag köpte en snygg magtröja och ansiktsmask istället. Ikväll (klockan sju) ska jag träffa Alexandra men jag vet inte vad jag ska göra innan. Dock har jag ju den förbannade engelskan kvar att göra och jag kan alltid göra klart inlägget :P Nu ska jag kanske gå ut en liten stund (har i inte varit ute särskilt mycket idag)


          

Bjuder på lite bilder på mig oxå :PP


ByeBye//Amanda




Av Amanda Sand - 30 april 2012 10:44

Har ju laddat över bilder till datan så nu tänkte jag lägga upp de.

         

Hoppas att bilderna roade er :PPP


Byebye//Amanda

Av Amanda Sand - 30 april 2012 10:14

Cha cha^^

Har inte bloggat för att jag har varit med vänner.. O då har jag nästan inte suttit vid datorn på hela helgen. Jag har inte heller hunnit särskilt långt med det lilla speciella inlägget men jag lovar att det kommer denna vecka iallafall :P jag har oxå en dum engelska läxa som måste göra (jag hatar verkligen engelska)


Aja idag ska jag........... ehm tror att Alexandra kan träffas senare och ikväll blir det valborg med henne ofc, men tyvärr så kunde inte Meklit men hon hade väl bättre saker för sig att göra än att stå och glo på en j*vla eld ;PPP

Nåja nu ska jag fixa lite med det andra inlägget och sen måste jag komma på något att göra idag.


Byebye//Amanda

Av Amanda Sand - 27 april 2012 19:08

Cha cha ^^

Har precis målat och fixat naglarna. Idag var det en skiiit bra skoladag med typ bara en riktig lektion! Även fast filmen på so va helt jävla psyko har dagen ändå vart ganska bra. Ikväll blir det iallafall Let´s Dance o chips (mums) Sen ska jag oxå förbereda lite inför ett inlägg som jag tänkte skriva ikväll: Det inlägget ska handla om.......... vårens/sommarens alla kollektioner från kända mode märken!! Jag tänkte oxå sätta poäng från 1-5 på de osv... Men det kommer att bli ganska många bilder ;P Nu ska jag fixa lite me de och sen läsa lite.


Imorgon ska jag träffa Meklit o Alexandra och cykla på morgonen/förmiddagen och sen kanske jag springer imorgon oxå (om Meklit kan eller nån annan....)


Ha en bra kväll//Amanda

Av Amanda Sand - 26 april 2012 15:54

Hejsan svejsan!

Nu har jag åtminstone laddat över några av bilderna till datan och sen ska jag ladda över resten från mobilen...

Julia tidningen kom så jag satt och läste den ett tag annars har jag bara suttit vid datan osv.

Ska snart titta på ett program på TV och sen ska jag antagligen sitta ännu mera vid datan, det börjar bli trist att vara sjuk man gör ju typ bara samma saker hela tiden varje dag (så är det iallafall för mig)  


Hejdå sötizzar//Amanda 

 

 

 

 

4 besvarade frågor

 

Hur ofta läser du min blogg?
 Flera gånger varje dag.
 En gång per dag.
 Varannan dag.
 Nån gång i veckan.
 Några gånger i månaden.
 Nästan aldrig.
http://www.mixpod.com/playlist/89102377

 

 

 

 

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards